Flåmsbana


Flåmsbana

Audio
Lytt til: Flåmsbana

Etter at Bergensbana vart opna i 1909, vart det behov for ei bane frå Myrdal og ned til fjorden for å få samband med Sogn. Etter mykje politisk strid kom arbeidet i gang i 1923.

Etter at Bergensbana vart opna i 1909, vart det behov for ei bane frå Myrdal og ned til fjorden for å få samband med Sogn. Etter mykje politisk strid kom arbeidet i gang i 1923.

Høgdeskilnaden frå Myrdal og ned til Flåm stasjon på Fretheim er 867 meter. Flåmsdalen er berre 13 km lang, så det var ei stor utfordring for ingeniørane. I det ville og skredfarlege terrenget vart løysinga å leggja fjerdeparten av bana i tunnelar, og for å unngå for sterk stiging vart ein av tunnelane i den brattaste delen lagd i sløyfer på fleire nivå. Likevel er Flåmsbana ei av dei brattaste jernbanene i verda med ei stiging på 1 meter per 18 meters køyrelengd.

Ved krigsutbrotet i april 1940 var bana enno ikkje ferdig, og det vart tyskarane som fullførde henne. I februar 1941 kom vanleg persontrafikk i gang, dei fyrste åra med damplokomotiv, men frå hausten 1944 med elektrisk kraft.

I 1998 overtok eit privat selskap, Flåm Utvikling, drifta av Flåmsbana, som i dag er i dag ein av dei største turistattraksjonane i landet. I 2011 reiste meir enn 600 000 passasjerar med bana.
 

Forfatter
Svein Indrelid
Institusjon
Rallarvegen
Publisert
12/07/2012
Lisens
Opphavsrett

Relaterte artikler

Anbefal en artikkel fra Wikipedia eller en annen godkjent kilde

Automatisk genererte artikler fra Wikipedia

Flåmsbana

Rallarvegen

Rallarvegen eller Rallarveien kan henvise til:

Tog

Tog (av tysk Zug, fra verbet for «å trekke») eller TOG kan vise til:

Kategori:Jernbanestasjoner på Flåmsbana

Flåmsbana minutt for minutt

Flåmsbana minutt for minutt var et TV-program fra 2010 på NRK hvor seerne kunne følge Flåmsbana fra Myrdal stasjon til Flåm stasjon. Programmet ble ikke sendt direkte, men er sendt i reprise flere ganger. Programmet var det andre TV-programmet av Minutt for minutt-konseptet.

Alt innhold fra Wikipedia er lisensiert under en Creative Commons 3.0 lisens