Flåmsbana


Flåmsbana

Audio
Lytt til: Flåmsbana

Etter at Bergensbana vart opna i 1909, vart det behov for ei bane frå Myrdal og ned til fjorden for å få samband med Sogn. Etter mykje politisk strid kom arbeidet i gang i 1923.

Etter at Bergensbana vart opna i 1909, vart det behov for ei bane frå Myrdal og ned til fjorden for å få samband med Sogn. Etter mykje politisk strid kom arbeidet i gang i 1923.

Høgdeskilnaden frå Myrdal og ned til Flåm stasjon på Fretheim er 867 meter. Flåmsdalen er berre 13 km lang, så det var ei stor utfordring for ingeniørane. I det ville og skredfarlege terrenget vart løysinga å leggja fjerdeparten av bana i tunnelar, og for å unngå for sterk stiging vart ein av tunnelane i den brattaste delen lagd i sløyfer på fleire nivå. Likevel er Flåmsbana ei av dei brattaste jernbanene i verda med ei stiging på 1 meter per 18 meters køyrelengd.

Ved krigsutbrotet i april 1940 var bana enno ikkje ferdig, og det vart tyskarane som fullførde henne. I februar 1941 kom vanleg persontrafikk i gang, dei fyrste åra med damplokomotiv, men frå hausten 1944 med elektrisk kraft.

I 1998 overtok eit privat selskap, Flåm Utvikling, drifta av Flåmsbana, som i dag er i dag ein av dei største turistattraksjonane i landet. I 2011 reiste meir enn 600 000 passasjerar med bana.
 

Forfatter
Svein Indrelid
Institusjon
Rallarvegen
Publisert
12/07/2012
Lisens
Opphavsrett

Relaterte artikler

Anbefal en artikkel fra Wikipedia eller en annen godkjent kilde

Automatisk genererte artikler fra Wikipedia

Flåmsbana

Flåmsbana er en sidebane til Bergensbanen mellom Myrdal stasjon og Flåm. Hele banen ligger i Aurland kommune i Sogn og Fjordane fylke. Stasjonene på Flåmsbana – i tillegg til Upsete stasjon på Bergensbanen – er de eneste jernbanestasjonene i Sogn og Fjordane.

Rallarvegen

Rallarvegen eller Rallarveien kan henvise til:

Tog

Tog (av tysk Zug, fra verbet for «å trekke») eller TOG kan vise til:

Kategori:Jernbanestasjoner på Flåmsbana

Flåmsbana minutt for minutt

Flåmsbana minutt for minutt var et TV-program fra 2010 på NRK hvor seerne kunne følge Flåmsbana fra Myrdal stasjon til Flåm stasjon. Programmet ble ikke sendt direkte, men er sendt i reprise flere ganger. Programmet var det andre TV-programmet av Minutt for minutt-konseptet.

Alt innhold fra Wikipedia er lisensiert under en Creative Commons 3.0 lisens